بارگیری...
انواع تشک

انواع تشک

جای خواب در طول زمان‌های مختلف تغییرات زیادی پیدا‌ کرده و از روی زمین به روی تخت منتقل‌ شده است. هنوز هم بعضی خوابیدن روی زمین را به خواب روی تشک ترجیح ‌می‌دهند. تشک خواب به تشک‌‌های زمینی و تشک‌های تخت در بازار امروز تقسیم ‌می‌شوند. تشک‌های زمینی با مواد و الیاف مختلفی ساخته ‌می‌شوند. مرسوم‌ترین پر‌کننده‌های تشک‌های زمینی مثل: الیاف پنبه و کتان الیاف مصنوعی پلی‌استر لایه‌های اسفنج   این تشک‌ها بروی تخت نیز استفاده ‌می‌شوند. البته بیشتر برای مکان‌هایی که قیمت برای‌شان مهم ‌است و می‌خواهند مقرون‌ به ‌صرفه یا اقتصادی دربیاید مثل تشک خوابگاهی.

سیکل (چرخه) خواب

سیکل (چرخه) خواب

خواب فرایندی ‌است که به‌طور منظم هر 24 ساعت یکبار اتفاق ‌می‌افتد. در این حالت سطح هوشیاری انسان کاهش می‌یابد، تمام عضلات ارادی درحال استراحت قرار می‌گیرند و غیر‌فعال می‌شوند. هنگامی‌که به‌ خواب می‌رویم، ‌بدن با تحولات متعددی مواجه می‌شود. مغز فعال می‌شود،‌ سپس آرام می‌گیرد و دوباره فعال می‌شود. در واقع، شب آنقدرها هم که تصور می‌کنیم، مدت زمان طولانی و آرامی نیست.

ویژگی‌های بالش خوب برای افراد مختلف کدام است؟

ویژگی‌های بالش خوب برای افراد مختلف کدام است؟

داشتن خواب راحت و کافی نیازمند رعایت بعضی نکات است و انتخاب بالش خوب، یک فاکتور مهم برای این موضوع به حساب می‌آید. بالش مناسب و استاندارد به شما کمک می‌کند که مدت‌ طولانی‌تری بخوابید و درحین خواب، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید، زیرا بالش نامناسب باعث به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی‌حس‌شدن شانه و بازو می‌شود. همچنین بالش خوب می‌تواند از درد در ناحیه گردن و شانه‌ها پیشگیری کند. آگاهی از حالت‌های خوابیدن و بالش مناسب برای وضعیت‌های مختلف می‌تواند کیفیت خواب شما را بهبود ‌‌دهد. آنچه در انتخاب یک بالش مناسب باید مورد توجه قرار‌گیرد شکل ظاهری، نحوه قرار گرفتن سر روی بالش و محتوای درون بالش است. از ویژگی‌های یک بالش خوب چه می‌دانید؟ در این مطلب به ‌بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

راهنمای خرید تشک در 15 مرحله

راهنمای خرید تشک در 15 مرحله

خواب آرام و عمیق باعث می شود جسم و روان ما شاداب و سرحال باشد. یک عامل تأثیرگذار برای داشتن یک خواب خوب استفاده از تشک استاندارد و مناسب با آناتومی بدن شماست. ما زمان زیادی را بر روی تشک‌های طبی سپری می‌کنیم. پس با صرف زمان برای انتخاب تشک با کیفیت خواب آسوده را نصیب خود کنید. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که با در نظر گرفتن برخی نکات انتخاب بهتری داشته باشید و معیارهای مناسب برای خرید یک تشک خوب را بشناسید.

ویژگی‌های تشک استاندارد کدام‌اند؟

ویژگی‌های تشک استاندارد کدام‌اند؟

چگونگی تشک‌های خواب از نظر علم پزشکی بسیار بااهمیت است؛ اگر تشک شما غیراستاندارد، قدیمی و نامرغوب باشد، شما را دچار بیماری‌های عضلانی و استقامتی می‌کند که رایج‌ترین آن‌ها عارضه‌ی دیسک‌کمر است. قصد داریم در این مقاله این وسیله مهم خواب را مورد بررسی قرار دهیم.