بارگیری...
راهنمای خرید تشک در 15 مرحله

راهنمای خرید تشک در 15 مرحله

 

راهنمای 15 مرحله ای خرید تشک

مراحل پانزده‌گانه ما را دنبال کنید تا راحت تر صاحب یک تشک استاندارد شوید:

  1. تشخیص این‌که تشک فعلی شما برای داشتن خوابی راحت مناسب نیست، نقطه آغاز تصمیم برای خرید تشک جدید است. و اما نشانه هایی که به شما می‌گوید عمر تشک‌تان تمام شده است.
  • قسمتی از تشک که در آن قسمت می خوابید گودی ایجاد شده است.
  • وقتی تشک شما غژغژ صدا می دهد.
  • پس از خوابیدن روی تشک احساس کمردرد می‌کنید یا بدنتان کوفته است.
  1. مرحله بعد انتخاب اندازه تشک است و این با اندازه‌گیری تخت‌تان بدست می‌آید.
  2. اگر روی یک تخت دو نفر قرار است بخوابد، به اختلاف وزنی‌تان دقت کنید. در صورتی که اختلاف وزن شما و همسرتان بیشتر از ۱۸۰ کیلوگرم باشد، بهتر است به جای استفاده از یک تشک دونفره از دو تشک تک‌نفره استفاده کنید.
  1. در هنگام آزمایش تشک به صدای غژغژ آن توجه کنید این صدا نشانه کیفیت پایین تشک می‌باشد.
  2. اگر بیماری و یا مشکل خاصی در ارتباط با سلامتی خود دارید که بر خواب شما اثرگذار است، قبل از خرید تشک جدید با پزشک خود مشورت کنید.
  3. بودجه خود را مشخص کنید. تصمیم بگیرید که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید و تحقیقات خود را در محدوده آن قیمت‌ها متمرکز نمایید. شما از گزینه‌های متعددی که برای هر بودجه‌ای وجود دارد متعجب خواهید شد. خواب ناب تشک‌های خود در 13 نوع ارائه می‌‌کند که تنوع قابل توجهی برای هر سطح از بودجه را فراهم می‌نماید.
  4. تشک ارزان نخرید. تشک را می‌توان سال‌ها استفاده کرد خواب ناب تا 14 سال گارانتی را در برخی محصولاتش تضمین می‌کند. در اغلب موارد قیمت بالای برخی محصولات نشانه به کارگیری مواد با کیفیت در آن است.
  5. هنگام خرید تشک به این نکته توجه کنید که تشک خوب می‌تواند اثر زیادی در حفظ سلامتی شما داشته باشد. به‌علاوه داشتن خوابی آرامش بخش برای فعالیت‌های روزانه به شما انرژی می دهد. تشک نامناسب برای سال‌ها می‌تواند سلامتی و کیفیت خواب شما را مختل کند.                                                           
  6. در مورد مواد تشکیل‌دهنده تشک صحبت کنید. بعضی‌ها حمایت مجلل تشک‌های فنری را ترجیح می‌دهند درحالی که برخی دیگر انعطاف‌پذیری لاتکس را دوست دارند. درحالی که روی تشک دراز کشیده‌اید در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن و چگونگی کارکرد آن‌ها سوال نمایید. برخی از تشک‌ها دارای موادی هستند که ویژگی‌های خاصی ارائه می‌دهند که ممکن است برای شما مهم باشد.
  7. اگر به ماده‌ای حساسیت دارید حتما هنگام خرید از فروشنده کمک بخواهید. برخی از افرادی که به لاتکس حساسیت دارند به اشتباه بر این باورند که نمی‌توانند از تشک‌های مموری فوم استفاده کنند اما در زمینه باید گفت ماده لاتکس در لایه‌های داخلی این تشک‌ها قرار دارد و ارتباط مستقیم با پوست انسان ندارد.
  8. یکی دیگر از که شما باید در رابطه با خرید تشک خوب بدانید، انواع تشک‌های موجود در بازار است. تشک فنری و مدل‌های مختلف تشک خواب هست که از لحاظ فنربندی و ساختار داخلی با همدیگر تفاوت‌هایی دارند و این تفاوت‌ها بر روی طول عمر تشک، کیفیت خواب وقیمت تشک رابطه مستقیم دارد. در مورد نکات از کارشناسان فروش راهنمایی بگیرید.
  9. هنگام خرید می‌بایست به آرم استاندارد و گواهی‌های ایزو 10004 و 9001 محصول توجه نمود و گواهینامه استاندارد را از فروشنده درخواست کرد. اگر قصد خرید تشک دارید، باید بدانید یک تشک استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد. اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ویژگی‌های خاصی را برای یک تشک استاندارد در نظر گرفته است. یک تشک استاندارد باید بسته به ساختار تشک، فنر مناسبی داشته باشد. همچنین دارای عایق‌هایی از الیاف ضد‌باکتری و ضد‌حساسیت باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده‌سازی و بسته‌بندی تشک از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک است.
  10. از فروشگاه‌های مختلف بازدید کنید. فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که یک کارشناس فروش مجرب در آن‌ها حضور داشته باشد. شما در فروشگاه‌های مخصوص کالای خواب راحت‌تر می‌توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید؛ بخصوص اگر این فروشگاه‌ها نمایندگی فروش شرکت تولیدکننده باشند. خرید تشک از نمایندگی‌ها احتمال خرید کالای تقلبی را نیز به حداقل می‌رساند.
  11. به شرایط گارانتی و تعویض تشک دقت کنید. شرکت‌هایی که محصول را با گارانتی ارائه می‌دهند خرید را برایتان قابل اعتماد می‌کنند .
  12. علاوه‌بر گارانتی قبل از خرید تشک، شرایط گارانتی ارائه‌شده توسط تولید‌کننده را به دقت بررسی نمایید و مشاهده کنید که گارانتی شامل چه مواردی می‌شود. فروشگاه خواب ناب تشک‌های خود را با گارانتی 4 تا 14 سال تولید می‌کند که گارانتی شامل ترمیم و تعویض می‌باشد.

نظرات کاربران

نظر بدهید